Бізнес

Ланцюговий метод асоціацій – мнемонічна техніка запам’ятовування будь-якої інформації

Якщо ми хочемо більш ефективно використовувати нашу пам’ять і в той же час розвивати творчі здібності й уяву, метод ланцюгових асоціацій може стати тим, що нам в цьому допоможе.

Метод ланцюгових асоціацій полягає у створенні кумедних, комічних, гротескних, візуальних асоціацій шляхом об’єднання слів, які ви хочете запам’ятати. Даний метод є найпростішим методом з мнемонікою. Його освоєння полегшить нам розуміння та ефективне використання більш складних мнемонічних прийомів.

Метод ланцюгової асоціації складається з двох кроків:

  • По-перше, нам потрібно створити, уявити, уявні образи кожної речі, кожного елемента, який ми хочемо запам’ятати.
  • По-друге, нам потрібно зв’язати зображення, які відносяться до кожного з елементів, з зображенням наступного елемента.

Припустимо, у нас є список з п’яти слів, які треба запам’ятати. Позначимо їх буквами A, B, C, D, E. Згідно з цим методом, повинні бути пов’язані один з одним такі пари зображень, а саме: AB, BC, CD, DE.

Приклад використання цього методу

Зараз я наведу простий приклад використання цього методу, представлений Кеннетом Хігбі у своїй книзі.

Припустимо, ми отримали список з п’яти слів, які нам потрібно запам’ятати. Нехай цими словами будуть: папір, покришка (шина), доктор, троянда і м’яч.

  1. Щоб використати ланцюговий метод для запам’ятовування цих п’яти слів, спочатку нам потрібно візуально зв’язати перші два елементи в нашому списку, а саме папір і шину. Для цього ми можемо представити автомобіль, який їздить на паперових шинах, або що ми використовуємо шину (замість гумки), щоб прати слова, написані на аркуші паперу.
  2. Далі, нам потрібно зв’язати шину і доктора. Для цього можна уявити шину, яка переїхала доктора, або шину, яка робить операцію пацієнтові.
  3. Далі, щоб створити асоціацію між доктором і трояндою, ми можемо уявити собі лікаря, який оперує троянду, або доктора, дарує пацієнту троянду.
  4. Далі, щоб створити асоціацію між трояндою і м’ячем, ми могли б уявити людей, які грають у футбол, але замість м’яча, штовхають троянду.

Важливо! Створюючи зображення для наших пар, ми повинні пам’ятати, що візуальні подання слів, які ми хочемо запам’ятати, повинні виділятися з їх оточення. Добре представляти їх надмірно великими або маленькими, яскравого кольору, дивної форми і т. д.

У наведеному прикладі ми розглянули лише п’ять елементів. Однак цей метод однаково добре застосуємо до десяти, двадцяти і більше предметів.

При створенні візуальних асоціацій, в ідеалі ми повинні використовувати перші асоціації, які приходять нам в голову. Це рекомендується, тому що, коли ми будемо згадувати слова ці ж асоціації будуть першим, що прийде нам у голову.

Використання ланцюгового методу

Ось кілька прикладів використання цього методу.

Усні доповіді. Метод ланцюгових асоціацій особливо рекомендується для запам’ятовування основних понять в усних виступах. Визначивши основні питання, які ми хочемо представити, досить розташувати їх в список, а потім запам’ятати їх таким методом. Основні терміни в нашому списку повідомлять нам порядок питань у нашій презентації і дадуть підказки, які допоможуть нам пригадати зміст кожного підпункту.

Запам’ятовування слів іноземної мови. Щоб використовувати цей метод у вивченні іноземних мов, нам потрібно об’єднати його з методом ключових слів, про який я розповім наступного разу.

В школі. Метод ланцюгових асоціацій може успішно використовуватися учнями в школі в якості допоміжного засобу для запам’ятовування переліку слів, що відносяться до певної теми.

Ми можемо використовувати його аналогічним чином, намагаючись запам’ятати якийсь матеріал для іспиту. Якщо ми зможемо записати моменти, які хочемо запам’ятати, у вигляді основних понять, то ми зможемо запам’ятати їх, використовуючи метод, описаний вище.

Запам’ятовування вашого списку покупок або списку справ. Ці дві речі, запам’ятовування списку покупок або списку справ, є найбільш поширеним застосуванням цього методу.

Метод побудови історії

Наостанок варто згадати варіацію методу ланцюжків, яка по-англійськи називається the story system. З тим же успіхом ми могли б назвати це «метод побудови історії».

Цей варіант в основному про створення історій, історій з поняттями, які ми хочемо запам’ятати. Отже, замість того, щоб з’єднувати слова, як ми це робили досі, нам потрібно вплести їх в оповідання простий історії.

Повертаючись до згаданого вище списком слів, наша історія могла б виглядати так:

Хлопчик, ніс газети (папір), штовхнув шину через тротуар, і вона вдарила лікаря. Який, впав на кущ троянд, в якому знаходився м’ячик, який він у відповідь кинув у хлопчика.

Щоб згадати ці поняття, нам досить відтворити в голові цю історію, витягуючи з неї ключові слова, які в свою чергу призведуть нас до того, що ми хотіли запам’ятати.